Lada moment rusza wyjątkowe wydarzenie kulturalne - Kino
na Granicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych imprez
filmowych o długiej tradycji. Po raz 19. zjednoczy wielbicieli kina niszowego i
ambitnego w Cieszynie i Czeskim Cieszynie – wyjątkowym miejscu styku dwóch kultur. Wszyscy miłośnicy kina koniecznie powinni tam zawitać.
Na temat festiwalowych szczegółów opowiada Karolina Kazuła - dyrektor ds. marketingu i promocji festiwalu Kino na Granicy
Czym tak naprawdę jest Kino na Granicy i co odróżnia go od
innych festiwali filmowych?
Kino na Granicy to
spotkania – twórców z widzami i miłośników kina zza sąsiedniej granicy, bo
właśnie o takie symboliczne przekraczanie granic nam chodzi. Tę imprezę
wyróżnia oryginalny i autorski program oraz klimat – zupełnie niewymuszony i
bez czerwonych dywanów. Ta atmosfera przyciąga co roku nowych fanów, ale dla
wielu, którzy odwiedzają nas co roku, jest już miejscem kultowym.
W tym roku już 19 raz wielbiciele kina spotykają się w
Cieszynie i w czeskim Cieszynie na dorocznym święcie kina. Czym ta edycja różni
się od pozostałych?
W tym roku będzie to
kino mocne, stylowe i jak na Kino na Granicy przystało będziemy… przekraczać
granice. W cyklu „Emigranci, imigranci” chcemy pokazać, że filmowo temat nie
jest wcale nowy. Pokażemy życie Polaków, Czechów i Słowaków na obczyźnie, ale
także spojrzenie z perspektywy osób przyjeżdżających do naszych krajów. Prześledzimy również losy niepokornych bohaterów filmowych
w cyklu „Buntownicy i chuligani”, a po zeszłorocznym cyklu poświęconemu
łódzkiej filmówce, pokażemy kultowe dzieła FAMU. Nie zabraknie też lżejszych
tematów, takich jak w "Fashionerzy i fashionistki", bo w końcu
wątek modowy w kinie to często przełomowe i kultowe kreacje. W tym roku pokażemy
wyjątkowo dużo nowych polskich fabuł i dokumentów. Krótko mówiąc - będzie co
oglądać.
Co rok notujecie dużą frekwencję. Jakich ilości widzów
spodziewacie się podczas 19. edycji?
W zeszłym roku
odwiedziło nas ok. 1,5 tysiąca widzów. Mamy nadzieję, że uda nam się pobić ten
wynik. Natomiast już dzisiaj możemy powiedzieć, że do Cieszyna przyjedzie
rekordowa liczba twórców. Tylko z Polski swój udział zapowiedziało ponad 70
gości, którzy spotkają się z widzami Kina na Granicy przy okazji pokazów swoich
filmów.
Czy planujecie jakieś specjalne niespodzianki?
Wyjątkowych gości?
Będziemy mieli samych
wyjątkowych gości. To prawdziwe gwiazdy, takie jak Agnieszka Holland, Karel
Roden, Karolina Gruszka, Allan Starski czy Milan Lasica. Jeśli chodzi o program
to szykujemy jeszcze kilka niespodzianek, ale na razie nie zdradzamy. Wszystko
stanie się jasne, gdy opublikujemy szczegółowy program… już lada moment.
No właśnie, duże wydarzenie, wielu specjalnych gości i
mnóstwo rzeczy do zorganizowania. Ile czasu zajmują Wam przygotowania do KnG?
Przygotowania do Kina
na Granicy trwają w zasadzie przez cały rok. Kiedy dla widzów kończy się jedna
edycja, dla nas już zaczyna się praca nad kolejną. W tym roku przedsprzedaż
wystartowała już w styczniu. Wysłaliśmy wtedy pierwsze SMS-y, newslettery i
zaczęliśmy bardziej intensywną komunikację na stronie i Facebooku Kina na
Granicy. Ale żeby rozpocząć komunikację z widzami, już w grudniu sporo rzeczy
musieliśmy mieć potwierdzone.
A jak w całym procesie organizacji imprezy sprawdzają się
SMS-y?
To doskonałe
narzędzie komunikacji. W czasach, gdy niemal nie rozstajemy się z naszymi
smarfonami, SMS pozwala praktycznie natychmiast dotrzeć z informacją do fanów.
Kolejny rok korzystamy z SMS-ów zarówno przed, jak i trakcie trwania Kina na
Granicy. Informujemy w ten sposób o promocjach, przedsprzedaży, ważnych
terminach. Dzięki nim w szybki i bezpośredni sposób docieramy z najważniejszymi
informacjami do osób zainteresowanych naszym wydarzeniem.
Dlaczego akurat ten kanał komunikacji (przez SMS) został
wybrany?
Kino na Granicy
odwiedzają przede wszystkim młodzi ludzie. Dzięki SMS-om, możemy błyskawicznie
i przystępny sposób przekazać im najważniejsze informacje dotyczące przeglądu.
To narzędzie fajnie ponadto współgra z Facebookiem i innymi mediami, ale przede
wszystkim umożliwia bezpośrednie dotarcie do naszych fanów.
Cieszę się, że ten festiwal cieszy się dużą popularnością. Mam nadzieję, że ten za rok będzie jeszcze lepszy :)
OdpowiedzUsuń